London / Musik

I kvindens tegn

Det er vist ved at være på tide jeg får fortalt om Theas besøg her i London. Hun kom sidste torsdag ved middagstid, hvor jeg hentede hende inde ved Liverpool St. station. Vi tog et smut på Spitalfields markedet, hvor vi spiste frokost og var nede i vintagebutikken Blitz.

Vi tog hjem til mig og læssede Theas bagage af og catchede lidt op, inden vi tog med toget til Wembley Arena lige ved siden af Wembley Stadium. Det regnede en lille smule, men det gjorde ikke så meget, for hele vejen fra stationen til arenaen stod der mænd med paraplyer, klar til at følge en til døren. Det var ret fedt!

Åbningsaftenen var god! Det var fedt at se mellem 3.000-4.000 kvinder komme sammen for at lære Gud bedre at kende og opmuntre hinanden til at være dem, vi er skabt til at være. Bobbie Houston, som er den australske kvinde bag det hele, talte den aften om at være plantet i sit miljø hjemme, hvor vi er kaldede til at blomstre og bære frugt.

Fredag kom vi lige til starten af morgen sessionen kl. 10.30. Det tog ca. en time at komme med tog hver vej, så det var rart det ikke begyndte alt for tidligt om morgenen. Taleren denne morgen var Sheila Walsh og hun gjorde et kæmpe indtryk! Hun fortalte om hele sin opvækst med en far, der slog hende og begik selvmord og hvordan det havde påvirket hende igennem hele hendes liv og i hendes relation til Gud.

Om eftermiddagen både fredag og lørdag var der “Sisterhood session”, hvor der kom forskellige inputs om initiativer af og omkring kvinder rundt om i verden. Bl.a. var der en som fortalte en A21 Campaign, som arbejder for at sætte kvinder fri af menneskehandel og prostitution.

Om aftenen var der igen en taler på sammen med en masse lovsang selvfølgelig:)
Lørdag aften, som var den store afslutning, var det igen Sheila Walsh og selvom man ikke forventede at det kunne være lige så godt som fredag morgen, så kom hun igen med et stærkt budskab om tilgivelse og om at blive i tillid til Gud – det var fantastisk! Den aften fik vi alle sammen en smuk gave med hjem – en bog med billeder af kvinder fra hele verden og deres historie. Der var skete selvfølgelig også en masse andet i løbet af de dage, men det her var vist de gode overskrifter.

Søndag sov vi lææææænge. Vi begyndte dagen stille med at gå lidt rundt i Greenwich, og besøge markedet og universitet. Herefter tog vi tuben til St. Paul’s og var så heldige, at der var gudstjeneste, så vi kunne komme ind i den og se den. Den er så smuk!
Derefter gik vi over Millinium Bridge, som strækker sig hen over Themsen, over til Tate Modern, hvor vil kun lige havde tid til at se en udstilling før de lukkede.
Så gik vi turen ned langs Themsen ned til London Eye, Westminster og Big Ben. Det var rigtig hyggeligt! Vi tog tuben hjem igen og lavede aftensmad her på kollegiet og slappede af indtil vi gik i seng. Thea skulle afsted midt om natten og så var det besøg ovre:)

Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag brugte jeg på at skrive opgave, så det var lidt kedeligt og ensomt. Men nu er det gjort og jeg har sommerferie!! Ikke mere skolearbejde til august, hvor jeg skal til eksamen i Intern Kommunikation, da jeg ikke kunne nå den eksamen inden jeg skulle herover. Til gengæld har jeg fået et internship ved et firma der hedder Brummells of London. Det glæder jeg mig til at komme i gang med efter jeg har været hjemme til min søsters konfirmation.

So that’s what’s new with me…:)

Skriv et svar

