Musik

Kari og Camilla i London

Kari var på besøg her i weekenden og det var sjovt at være ‘ude at rejse’ sammen igen. Det har vi ikke været siden vores tur til Kina, Australien og New Zealand.

Hun kom torsdag formiddag allerede, så der havde jeg desværre undervisning. Men kl. 11 havde jeg en mellemtime, så vi mødtes i Greenwich og købte lidt frokost som vi tog med op i parken. Det har været fantastisk vejr hele weekenden, så det var vi ret heldige med. Da jeg skulle tilbage til uni, fik hun min nøgle og gik hjem og sov:)

Da jeg fik fri kl. 16 gik jeg straks hjem. Vi tog ud i ASDA for at handle ind til weekenden og da vi kom hjem lavede vi dejlig mad, inden vi gik ned på den lokale pub og mødtes med Ditte, Martin og Emma. Der var live musik, så der var god stemning den aften.

Fredag begyndte vi i South Kensington, hvor vi var på V/A museet. Der er vildt mange udstillinger der, bl.a. så vi en særudstilling af Cecil Beaton, som har fotograferet dronningen af England over en lang årrække. Museet er kæmpe og der er en gårdhave i midten med springvand, hvor vi sad og nød solen inden vi gik videre.

Vi spiste en sandwich i South Kensington inden vi hoppede på tuben ind til Westminster, hvor vi sagde hej til Big Ben og gik ned forbi Trafalgar Square. På vej op til Soho, gik vi forbi Leicester Square for at høre om man kunne få billetter til We Will Rock You. Det kunne man, så dem købte vi – Kari er stor Queen fan, så det var et hit.

Vi shoppede et par timer inden vi igen bevægede os hjem mod Greenwich. Der lavede vi aftensmad og gjorde os klar til en aften ude i byen. Vi tog til Shoreditch, hvor vi var lidt forskellige steder i løbet af aftenen. Desværre var vi ret uheldige med busser da vi skulle hjem, så det tog os 2½ time at komme hjem! Så vi var godt trætte da vi endelige kom hjem i seng. Kari’s luftmadras var der gået hul i, så hun kom op i sengen til mig – det er jo ikke noget vi ikke har prøvet før;)

Lørdag sov vi rigtig længe, spiste sen morgenmad og gik i Greenwich. Kari ville gerne have lavet en piercing, så det fik hun hos den lokale piercer, hvor jeg også fik lavet min. Den er så fin, den hun fik:) Derefter tog vi ind til The Dominion, hvor musical bliver spillet. Det var anden gang jeg var inde og se den, men jeg synes også den var god anden gang. Kari var meget imponeret og nød hele forestillingen, så det var pengene værd – igen.

Vi spiste aftensmad i Greenwich på burgerbar og gik hjem og så en film, så vi kunne komme ordentlig i seng. Kari skulle jo afsted kl 03 om natten. MEN – vi havde lige overset at det skiftede til sommertid, så vi vågnede først kl 04 og var helt ude af den. Vores plan blev at hun skulle tage en taxa til Liverpool Street og så ville hun kunne nå det. Heldigvis kom Martin ned med sine venner på samme tid, som havde booket en taxa til at køre dem helt til lufthavnen, så den hoppede hun med på og alt endte lykkeligt:)

Skriv et svar

