London

Banksy Safari

Jeg begynder lige med at følge op på mit seneste indlæg. Jeg slap, hvor jeg havde sagt farvel til min familie om morgenen. Omkring halv elleve om formiddagen mødtes jeg med Emma og Ditte. Vi tog bussen ind til Liverpool Street og brugte det meste af dagen på Spitalfields Market. Det er et super cool marked med masser af lækre vintage ting. Jeg fandt endelig en læderjakke med en cool plyskrave – lige sådan en jeg havde drømt om:)

Jeg tog hjem og spiste, inden jeg tog til 18.30 gudstjeneste på Onslow Square. Det var anden prædiken i serien om relationer. Nøgleordet var kommunikation og hvordan det kan gøre relationer bedre. Det var en fantastisk aften med Gud og gode mennesker!
Mandag blev bare ren afslapningsdag, som jeg virkelig trængte til.

Camden Market

I dag har jeg igen været på tur med pigerne. Vi tog spontant på safaritur for at finde de berømte graffititegninger af Banksy. Vi tog først til Camden og forsøgte at finde nogle tegninger ved kanalen – dog uden held. Til gengæld var der forårsfornemmelser i luften og vi spiste vores frokost udenfor på nogle smarte knallert-stole:)

Efter Camden tog vi til Old Street station og gik ned af Rivington Street for at finde flere Banksy tegninger. Gaden viste sig at være upcoming hipster-agtig-sej og der lå fede butikker side om side med tøj, grafisk design og andet guld. Vi kom forbi et sted med en udstilling om stof, miniarbejdere og andre historiske fortællinger – Social Fabric hed det og var endnu et inspirerende sted. Det her er lige præcis hvad jeg drømte om ville ske – at man finder alle de gode, men lidt skjulte steder, som man man ikke når at finde som turist. For enden af gaden fandt vi endelig tre tegninger af Banksy (vi er i hvert fald sikre på to af dem), så det var en succesfuld safari!

Graffiti af Banksy

Grafitti af Banksy

På vej tilbage fik vi os en pandekage, for det er jo pandekagedag her:)
Som man siger; når enden er god, er alting godt.

PS: Se Bansy’s tegninger her: http://www.banksy.co.uk/index.html

Skriv et svar

