London / Mode

På tur med familien

Det er mandag og dermed starten på en ny uge. Men inden jeg rigtig tager hul på denne uge, tager jeg lige et kig tilbage på hvad jeg lavede i sidste uge med min familie.

Torsdag gik med at opdage og opleve Greenwich. Hele min familie var enige om, at det er en skøn del af London. Vi købte frokost hos mit favorit bageri, Rhodes Island, og tog maden med op i parken, hvor vi spiste på en bænk. Derefter gik vi ned på universitetet, hvor jeg viste rundt. Vi var inde i The Painted Hall, som var spisesal da universitetet var et hospital, og The Chapel, en kirke som bl.a. bliver brugt til graduation.

Efter at have set universitet gik vi ned på mit kollegieværelse, så de kunne se hvor jeg bor. Mens vi var der, bestilte vi billetter til musical. Og så gik vi hjem og lavede mad. Hold op, hvor var det dejligt at have et rent køkken, hvor man rent faktisk kunne lave mad!

Lejlighedens køkken/stue

Fredag formiddag tog vi tuben ind til Madame Tussaud. Det var en virkelig en sjov oplevelse! Jeg kan godt huske, at jeg var der sammen med min mor, Randi og Bedstemor da jeg gik i 10. klasse, men de har selvfølgelig fået en masse nye ‘modeller’. Det var en oplevelse, som var sjovt for både store og små, så det kan varmt anbefales:)

Jose, Marilyn og mig

Derefter tog spiste vi frokost på en sandwichbar og tog tuben tilbage til midtbyen, hvor vi stod af ved Green Park og gik ned til Buckingham Palace. Der fra gik vi til Westminster og så Big Ben, Westminster Abbey , The Horseguard og endte nede ved Trafalgar Square.
Derfra gik vi over Themsen og hen til London Eye, hvor vi tog en tur. Det var ret sjovt, at se byen fra oven af. Den er jo kæmpe! Hvis vejret havde været lidt mere klart, kunne man garanteret godt se helt ud til Greenwich. Efter London Eye var klokken aftensmadtid, så vi tog tuben tilbage til Greenwich og spiste i lejligheden.

Josefine med en horseguard

Lørdag var sidste dag. Vi tog bussen ind til Leicester Square, hvor vi afhentede vores musicalbilletter. Så shoppede vi lidt inden vi tog til Tottenham Court Road, hvor teatret lå. Vi så We Will Rock You, som er en musical med Queen musik. Den var virkelig fed og man gik derfra i rigtig godt humør – det er vel det, en musical kan?!:)
Efter musicalen gik vi ned af Oxford Street og shoppede. Alle os børn fik vist købt lidt. Jeg fandt en super fin tranparent skjorte fra H&M, som er multifarvet. Så er jeg klar til forår!:)

Da vi nåede frem til Oxford Circus tog vi tuben hjem til Greenwich og spiste lækre burgere på Gourmet Burger Kitchen. Vi var alle samen trætte efter nogle gode og travle dage, så tog vi hjem i lejligheden og fik ryddet op. Jeg sov i lejligheden, så jeg kunne sige farvel til dem, da de blev hentet af en minicab kl. 04 søndag morgen. Jeg blev og sov videre efter de var taget afsted, så jeg kunne rydde det sidste op og aflevere nøglen.

Mere engelsk bliver det vist ikke;)

Hele dagen igår var jeg virkelig træt efter nogle intense dage med familien, men det var rigtig dejligt at se dem!! Hvad der ellers skete igår, skriver jeg om senere:)

Skriv et svar

