London

Ugen der gik.

Så er det søndag igen og jeg har nu været her i en måned. I løbet af den måned, har jeg kunnet genkende mange følelser, fra når jeg før har været afsted. Uge nummer 1: alting er nyt og spændende. Uge nummer to: man savner dem derhjemme og alting er anderledes end man er vant til, så tiden går lidt langsomt. Uge nummer 3 og 4: man begynder at have ting at give sig til, man har lært nogle folk at kende og tiden begynder at gå hurtigere og hurtigere.

Og det er lige præcis hvad denne uge er; altså gået stærkt. Jeg bliver vist nødt til at gå helt tilbage til tirsdag, for at opdatere hvad jeg har lavet siden da. Tirsdag var den sidste dag sammen med Stefan og vi var på Tate Modern, som er endnu et gratis museum. Det er lokaliseret i et gammelt varmeværk, så det er en stor og meget klods-agtig bygning. Der er nogle super spændende udstillinger – man kan vist godt sammenligne den med Aros.

Tate Modern

Derfra gik vi over Millennium broen, som strækker sig over Themsen, op forbi St. Paul katedralen og ind i Topshop:) Der købte jeg blazer og så tog vi videre med bus og tuben til Green Park stationen. Derfra gik vi til Dover Street (igen) for at spise på restaurant Automat, som jeg tidligere har skrevet om. Der var nøjagtig lige så charmerende at spise der, som jeg havde forestillet mig og maden var lække

Onsdag morgen tog Stefan som sagt hjem, og jeg sov længe. Jeg brugte dagen på at lave et project proposal, som jeg skulle aflevere torsdag. Om aftenen tog jeg til Alphakursus i kirrken. Det var endnu en succes! Senior præsten Nicky Gumbel talte om synd og korset. Efter alpha var færdig tog vi nogle stykker fra gruppen på pub (jep, det er også en del af kirke-kulturen åbenbart:)) Det var super hyggeligt at lære dem bedre at kende.

Torsdag var jeg på uni fra klokken ni til fire om eftermiddagen. Det var lidt en kedelig dag, men sådan er det jo nogle gange. Efter uni tog jeg i ASDA og handlede ind. Om aftenen havde Katrine inviteret på pandekager og film oppe hos hende, så det blev til en rigtig dejlig aften. Vi så Pulp Fiction – den kan ikke ses nok!

Flot fyr med lækker burger. Eller er det omvendt?

Fredag havde vi fire danske piger aftalt at mødes ved middag og tage ind til byen. Det endte med en dejlig shoppetur på Oxford Street. Dog uden det store udbytte. Men det var en super dag sammen med pigerne!

Udsigt fra Tower Bridge

Igår var vi på Design Museum, som er det første museum jeg har skulle betale for at komme ind og se. Der var to udstillinger: den ene med Terence Conran, som er en britisk designer, der har været meget indflydelsesrig på den britiske stil. Den anden udstilling var med lovende design fra nye talenter for 2012. Der var alt fra et jordskælvsbord til iPad magasiner. Efter museumsbesøget spiste vi en sandwich og gik op på Tower Bridge. Vejret var flot, så der var god udsigt ud over Themsen. Vi tog bussen hjem om eftermiddagen og jeg nåede at skype med to, før jeg skulle mødes med en masse udvekslingsstuderende til en tur på pub. Og så har jeg vist opdateret helt frem til i dag:)

Tower Bridge

Skriv et svar

