London / Mode

Snemænd, dinosaurer og andet godt.

Det er tirsdag og jeg har haft undervisning her til morgen i faget “Working in Media and Creative Industries”. Vi skulle egentlig have haft en gæste speaker fra et social agency, men han blev syg, så i stedet blev vi undervist i at netværke.

20120207-103852.jpg

De sidste par dage har været utrolig dejlige. Det har været som en hel ferie med min kæreste. Lørdag aften sneede det, så Stefan og jeg byggede en snemand nede ved Themsen, som uden tvivl var den bedste snemand i miles omkreds. Det var tydeligt at londoners ikke har noget begreb om hvad det vil sige, at bygge en snemand. De ved heller ikke, hvordan man rydder for sne. Alle fortove var sølet til i tøsne søndag og de forsøgte at rydde vejene med skovle! Det var til grin, når man tænker på hvor meget sne der er hjemme i Danmark.

Søndag tog vi til South Kensington og gik på The Natural History Museum og Victoria and Albert Museum (kunst og smukke ting). Så vi var rigtig kulturelle. Jeg var ret vild med alle dinosaurene på det naturhistoriske museum.

20120207-104031.jpg

Efter museumsbesøgene tog vi til ungdomsgustjeneste i HTB kirke på Onslow Square. Det var en god oplevelse og jeg blev inviteret af ungdomspræsten til at komme om tirsdagen, hvor de mødes til bibelstudium og en god snak. Gudstjenesten var færdig omkring klokken seks og vi skyndte os hjem, så vi kunne nå at spise aftensmad inden vi skulle mødes med de danske piger.

Klokken otte mødtes vi med dem for at se comedy på den berømte “Up the Creek” comedy club, som ligger lige over for Cutty Sark kollegiet. Der var fem forskellige komikere på scenen i løbet af aftenen – nogle af dem mindre sjove end andre. Da hovednavnet, Phil Kay, stak en porcelænsugle op mellem ballerne, vidste jeg ikke om jeg skulle græde eller grine. Men alt i alt en sjov aften, og heldigvis også en gratis aften, eftersom vi havde fået gratis studenterbilletter.

Igår brugte Stefan og jeg dagen på at shoppe i Covent Garden og på Dover Street. Føler mig ret heldig, at have en kæreste der rent faktisk orker at shoppe med mig:) Desværre skal han allerede hjem i morgen . Øv!

20120207-104236.jpg

Skriv et svar

