London

Alphakursus

Siden søndag er dagene gået stærkt. Mandag lavede jeg mit essay færdig, som jeg skulle aflevere tirsdag. Syv sider blev det til.

Tirsdag var jeg på universitetet fra klokken 9 om morgen til ud på eftermiddagen. Det sneede faktisk en lille smule om formiddagen, men ikke noget i sammenligning med det I får hjemme i Danmark lige nu. Min kærestes søsters kæreste er i London på konference i denne uge, så jeg mødtes med ham om aftenen. Vi spiste på Jamie Olivers italienske restaurant i Covent Garden – kan kun anbefales!

20120202-121716.jpg

En ægte engelsk telefonboks - på vejen til HTB.

Onsdag sov jeg længe, løb en tur i parken og forberedte mig til undervisningen idag. Ved seks tiden tog jeg toget ind til South Kensington til HTB kirken, som jeg var til gudstjeneste i søndag. Det var nummer to aften i Alphakurset, som forløber over ti uger. Btw, så ligger kirken et stenkast fra det eksklusive Harrods. Det er lidt skørt at gå i kirke så tæt på et materialistisk centrum!

Jeg blev registreret i en gruppe med nogle utrolig søde mennesker! Hver gang starter man med at spise sammen, så er der en der taler en halv times tid – igår var temaet Jesus og om han egentlig er, den han siger han er. Efter talen går man ud i grupperne og taler om det. Det var virkelig interessant at tage et skridt tilbage og betragte kristendommen lidt udefra. Er der beviser for, at Jesus levede? Kan vi rationelt konkludere om det er sandt det han sagde? Der var overraskende mange gode argumenter og jeg glæder mig til at lære mere. Så fra nu af står onsdag aften på Alphakursus:)

Idag er det så blevet torsdag og jeg har undervisning hele dagen. Når jeg får fri, skal jeg hjem og gøre rent. Jeg får nemlig besøg i morgen:)

Skriv et svar

