London

Søndag.

Det har været en kold, men dejlig søndag i dag.
Jeg havde besluttet mig for at stå op ved ni tiden, så jeg kunne nå at komme i kirke inden håndboldfinalen. Jeg sov lidt over mig, men jeg nåede at komme afsted til klokken ti.

Jeg har snakket med en jeg mødte i Sydafrika, mens jeg var på DTS, som har boet i London og han anbefalede mig en kirke i South Kensington. Den hedder HTB og har vist startet Alphakursus, som jeg kender fra Århus Valgmenighed.

Mit gæt er, at der var ca. 250 mennesker til gudstjenesten – men de har 10 gudstjenester på en søndag, så det bliver jo til temmelig mange mennesker alt i alt.
Jeg nød rigtig meget at være med og jeg tror jeg kunne falde til der i de små fem måneder jeg skal være her. Den er knap så stor som Hillsong, og mere nede på jorden.
Desuden tror jeg, at jeg vil hoppe med på et nystartet Alphakursus, som de har om onsdagen. Det kunne være rigtig spændende at være med til.

20120129-205006.jpg

Lidt længere nede af gaden, hvor kirken lå, ligger V/A museet (Victoria and Albert Museum). Det er et stort kunstmuseum. Det svingede jeg lige forbi på vejen hjem og det var virkelig et stort sted med mange smukke ting. Der skal jeg helt sikkert ind igen, når jeg har bedre tid en dag. Jeg købte dette smukke grafiske print (billedet nedenfor), som er kunstnerens opfattelse af hvordan museet ser ud inden i. Der er i alt kun lavet 200 eksemplarer og jeg fik eksemplar nr. 98.

20120129-205207.jpg

Inden jeg kom til Greenwich (som forresten var lidt en pain, da togene ikke kørte pga. reparationer) svingede jeg forbi ASDA, som er et relativt stort indkøbscenter tæt på. Købte bla. popcorn til finalen, som jeg så sammen med Martin, Katrine og Emma hos mig. Og Danmark fik jo guld:) Sikke en dejlig søndag!

(Pssst… Jeg har lagt billeder ud på Facebook fra januar måned)

Skriv et svar

