London

SURPRISE

I søndags fik jeg mig noget af en overraskelse. Jeg havde aftalt med min kæreste, at vi skulle skype klokken 13, så kvart i var jeg ved at lave en portion havregrød ude i køkkenet, som jeg skulle nå at spise, inden jeg skulle snakke med ham.
Men mens jeg stod der, ringede han, så jeg måtte gå ind på værelset uden min havregrød. Da jeg var kommet ind på værelset, bad han mig kigge ud af vinduet og der stod han nede på gaden!!!
Jeg blev helt paf og meget overrasket – på den gode måde, selvfølgelig! :) Jeg skyndte mig ned og ud på gaden og løb ham i møde. Manner, hvor var det godt at se ham.

Greenwich Park, The Observatory

Så nu har vi haft vores første dage sammen her i London. Den første aften tog vi på pub her i Greenwich og spiste aftensmad med udsigt over Themsen og The O2 stadium.
Mandag gik vi tur i Greenwich park og mens jeg var til møde med min underviser på universitetet, var Stefan på det Nationale Maritime Museum, som ligger lige overfor uni.
Om eftermiddagen tog vi ind til Piccadilly Circus, hilste på China Town, kiggede på dyre ting i Liberty og spiste på en gammel pub, hvor Mozart engang har spillet. Om aftenen tog vi tilbage til Greenwich og mødtes med de andre danskere.

Stefan foran The British National Museum

Igår var jeg til undervisning fra 9-11, mens Stefan sov længe. Efter middag tog vi ind og så The British National museum, som er kæmpe stort. Vi besøgte det eksklusive Harrods, inden vi tog en dobbeltdækkerbus til London Bridge, hvor vi spiste aftensmad på en pub der lå lige ned til Themsen. På vej hen til tuben for at komme hjem igen, gik vi forbi London Eye (som desværre havde lukket) og Westminster.

London Eye by night

Nu er det onsdag og Stefan tog afsted allerede kl 04 i morges. Det har virkelig været nogle skønne dage og den bedste overraskelse nogensinde! Men nu skal det handle om skole – for selvom det virker en anelse, som om jeg er på ferie, er der trods alt lidt læsning til i morgen.

Skriv et svar

