London

Back in school.

Igår var jeg i på uni fra 9-16, så nu er semestret for alvor begyndt.
Jeg havde tre ud af mine fire fag – Emotions in the Social World (har en australsk underviser i det her fag, så elsker når hun taler), Investigating Contemporary Popular Culture og Cosmopolitics. Så der faktisk en hel del sociologi ind over det, men det synes jeg også er spændende. Ikke mindst fordi, at kommunikation skaber en følelsesmæssig reaktion hos modtageren og sociologi giver nogle værktøjer til at forstå reaktionerne.

Jeg spiste frokost på et lille bageri, som ligger på et gadehjørne lige uden for universitetet.

Det er anderledes at være til undervisning her end hjemme, men samtidig er det også meget ens. Der er mange af de andre studerende som er på deres tredje, og stadig er yngre end mig. Det virker som om at underviserne ikke betragter de studerende helt som selvstændige individer; for eksempel satte en af underviserne en skilt op uden for døren, for at fortælle dem der kom for sent, at de skulle vente med at komme ind indtil hun kom og lukkede dem ind. Det synes jeg var underligt.

For det første burde de studerende være i stand til ikke at komme for sent. For det andet, hvis det sker man er forsinket, så lister man stille ind uden at forstyrre de andre. Men sådan er det så ikke her og det er jo charmen ved at rejse. Man lærer noget om sig selv, når man ser, at andre gør tingene anderledes.

Men efter en lang dag igår, hvor Danmark tabte mod Polen, har jeg nu weekend. Det tror jeg skal fejres med en løbetur og en shoppetur i dag:)

2 thoughts on “Back in school.

  1. Ha ha – altid noget, at du ikke kom sent nok til rent faktisk at læse sedlen ;)
    Lyder til du nyder det smukke!

    • Ja, det er spændende om jeg kan holde linjen hele semestret eller om jeg pænt på vente udenfor. Jeg er i hvert fald temmelig glad for at det er ikke er sådan derhjemme – så ville jeg ikke modtage ret meget undervisning :P

Skriv et svar

