London

Landet i London

Det var i søndags, at jeg for første gang i mange år satte min ben på britisk jord, men jeg synes allerede, at jeg har fået en føling med hvad det vil sige at være en ‘Londoner’.

Den smukke tur til London

For det første bor man dyrt og småt som Londoner. Det gør jeg også. Mit kollegieværelse er ikke meget mere end 11 kvm, men der er eget badeværelse og det sætter jeg pris på.

For det andet skal man også helst ikke være fra Storbritannien og det er jeg jo heller ikke. Vi er faktisk hele fem danskere som er kommet til University of Greenwich for at studere. Der er dog også en polsk pige, så det betyder at vi får snakket engelsk alligevel.

University of Greenwich som vi skal gå på er utroligt smukt! Det er lidt ligesom at træde ind i en film med alle de gamle, store bygninger. Og faktisk bliver der optaget en del film der – f.eks. er det ikke længe siden Johnny Depp og crewet var der for at optage en Pirates of the Caribbean film.

Mit værelse

Jeg har været en tur til London centrum og hilst på Big Ben, Westminster Abbey, Chinatown og Oxford Street. Det tager ikke mere end en halv time, så er man i centrum, så det skal jeg nok blive hjemmevant med hurtigt. Og så er man vel en rigtig Londoner :)

Skriv et svar

